Načítám data...
Načítám data...
Zboží bylo úspěšně přidáno do košíku.
Větrání ve školních třídách bylo věnováno v předešlých letech velmi málo pozornosti. Školy byly modernizovány novými okny a tepelnou izolací, aby se snížila spotřeba energie, ale kvalita vzduchu uvnitř budov se zhoršila. Moderní okna, dveře a izolace snižují přirozenou výměnu vzduchu téměř na nulu.
Jsou poměrně dobře prozkoumány a zdokumentovány údaje potvrzující, že nízká kvalita vzduchu má významný negativní vliv na duševní výkonnost a schopnost učení. Bylo prokázáno, že udržování hladiny CO2 okolo 1000 ppm přináší pocit pohody a schopnost dobrého soustředění. Jak se zvyšuje CO2 učení a rozhodování je negativně ovlivněno a studující se může cítit unavený až s bolestí hlavy. Od koncentrace 2000 ppm jsou lidé již významně negativně ovlivňováni. Měřené úrovně CO2 v typických moderních učebnách jsou často 2000 ppm, ale mnohdy i podstatně vyšší.
Kvantifikovaný experiment byl proveden v USA v Berkeley National Laboratory kde se testovala schopnost rozhodování studentů vysokých škol. Testovací prostředí mělo konstantní teploty, vlhkost a větrání, jediná proměnná, byla koncentrace CO2. Na 600ppm průměrně studenti měli skóre 30 bodů, na 1000ppm stejní studenti průměrně skóre 27 a na 2500ppm studenti průměrně skóre 2 body. Tato zjištění se důležitá nejenom pouze pro rodiče a vychovatele, ale i pro všechny kteří mají na starosti provoz moderních budov a zejména zřizovatelů. http://newscenter.lbl.gov/2012/10/17/elevated-indoor-carbon-dioxide-impairs-decision-making-performance/
Jediným řešením je větrání. V létě otevřením okna se obvykle problém vyřeší, i když v některých případech může také vést k rušivým zatížením hlukem. V zimě musí být přiváděný vzduch omezen, aby se zabránilo průvanu, mechanické větrání je tedy jediná možnost. Energeticky nejúčinnější řešení bude zahrnovat zpětné získávání tepla z odsávaného vzduchu. Realizace může mít dvě formy, centrální systémy, které obvykle zahrnují více než jedenu místnost anebo decentralizované systémy, které řeší pouze jediný prostor. Ve všech případech musí být brány v úvahu hlučnost a vibrace, případně zatížení šumem z jiných místností.
Je jen velmi málo škol s technickými místnostmi připravenými pro centrální ventilační technologii nebo prostoru pro instalaci potrubních distribučních systémů. V těchto případech je mnohdy decentralizované řešení nejpraktičtější řešení. Navíc instalace decentralizované jednotky obvykle nenarušuje požární stěny. To je další komplikace a servis hlavou s centralizovaným ventilačním systémem. A co je možná nejdůležitější, že je možno provést učebnu po učebně.
Airmaster AM řada decentralizovaných rekuperačních vzduchotechnických jednotek, byla vyvinuta s ideou pro použití ve školách a kancelářích. Jednotky jsou plně soběstačné a nevyžadují žádné další doplnění včetně akustického utlumení nebo akustických krytů. Jednotky lze instalovat na jakémkoliv místě místnosti v řádu asi 4 hodin. To znamená, že zařízení může být provedeno ve třídách, zatímco zbytek školy je stále v provozu. AM jednotky mají výměníky tepla s vysokou účinností a ohřívače které zajišťují ochranu proti zamrznutí, umožňující celoroční provoz. Také uvnitř zařízení je čidlo CO2, které vyhodnocuje výkon větrání na počet osob a zajistí, aby v místnosti se nevětralo zbytečně. Každá místnost je automaticky řízena s potřebou minimální dohledu.